lördag 22 november 2008

Lördag

I dag har jag jobbat på Life, försäljningen gick bra för att vara så här dagarna innan lön och det var rusningstrafik på stan. Det blir lite drygt att jobba helt själv och man hinner knappt gå på toa eller äta någon mat.

Har precis ätit kycklingwok och två koppar kaffe. Kaffet var nog det bästa, har inte druckit mer än en kopp i morse. Kaffe beroende är vad jag är!

I kväll blir det stjärnor på is och soffan. Blir en snabb tur till ica för att inhandla kaffefilter, rapsolja och kanel.

Fyra tecken på att jag börjar bli gammal

1. Jag & Jenny var på väg hem halv tolv i går kväll när jag uttrycker mig att det snart börjar bli morgon (Gamlingar går upp tidigt och mitt i natten är nästan morgon för dem).
2. Jag förstår inte hur ungdomarna orkar vara ute såhär sent på natten. (Att använda ordet ungdomar är seriöst ett tecken på att bli gammal)
3. Jenny erbjuder en raggar runda och jag tackar nej. (Är inte det att vara gammal?)
4. Sen när jag skulle räkna upp dessa tecken för Jenny i bilen kom jag inte ihåg dem. (Gammal, tappar minnet?)

Jisses, jag borde hitta på någonting så jag inte känner mig så gammal.

I morgon är det jobb igen 13.30-20.00

Inga kommentarer:

MIN GODING

MIN GODING