fredag 6 november 2009

Svinis!

bild: google

I går var dagen då jag tog steget genom dörren på feelgood. Svinis sprutan skulle tas!
Jag som har tagit en del prover osv är van att stickas men de hääärr, de här var inte skönt! Rent ut sagt en obehaglig känsla... Så fort nålen stacks in fick jag rusning i hela kroppen och inte blev det bättre av när hon sprutade in vaccinet. Usch! Jag promenerade hem lite öm i armen ... På kvällen kollade jag & Anli på hyrfilm och slöade i soffan.. Jag blev lite frusen och lite ömmare i armen på kvällen, men inte mer än så...

Jag vaknade i morrse, slog upp ögonen och tänkte: ja lever :) ! shhoho (för er som inte vet så har jag inte alls varit så positivt till det här med sprutan och vaccinet, från början skulle ja inte ta den men så ändrade jag mig i sista sekund pga arbete osv osv)
Men när jag väl klev ur sängen kände jag smärtan i armen, huvudvärken och värmen i kroppen.

Så jag stannade hemma från jobbet. Jag har vart dåsig hela dagen. Jag tog en promenad till OK fram och tillbaka som tog 20 minuter, sen däckade jag på soffan. Pulsen steg, svetten rann och armen värkte. Det ser ut som jag har en bula mitt på armen, schnyggt! Min kropp är klen :) Men nu ska jag inte få svinis i alla fall!

MEN jag har tur, för jag har hört så många som har blivit dubbel så dåliga. . Så det är bara att bita ihop och hoppas det ger sig..

Ikväll får det bli lite glass (eftersom kroppen kokar) & Idol :) HÄRLIGT!

Inga kommentarer:

MIN GODING

MIN GODING