tisdag 3 mars 2009

Fullt ös

OK jag måste hålla med Anli, ibland känner man sig otillräcklig som människa. Ibland känns det som man har tusen olika armar och ben som alla drar i åt olika håll. Man ska vara här och där och helst vill man göra alla glada och bara säga ja, jag fixar allt. Allt ordnar sig.
Jag jobbar 28 dagar i rad nu framöver + massa annat utöver jobb och tanken på att inte få vara ledig en hel dag på 28 dagar gör mig galen. Som sagt att hjälpa till här och där är inte alltid så lätt när man jämt jobbar. Så jag ber om ursäkt till min omgivning om jag måste säga nej ibland.

Jag hoppas att jag får vara frisk nu i alla fall och att det dröjer tills nästa gång.

Semester är väl inte ens att fundera på i sommar. Hur lång tid tar det tills man bränner ut sig? När ska man ta hand om sig själv? En dag ledig, eller två snälllllla.

Disk, städa, jobba, sova?

Positiv energi .. Det löser sig alltid

1 kommentar:

Katarina sa...

ÄLskade fiiia ! Det är inte värt det!!! Du måste ta det lugnt. Du vet hur jag höll på och till slut våren -08 brakade ihop -utbränd totalt. Att bli utbränd är inte något som ordnar upp sig genom att man tar det lugnt i ett par dagar NEJ! Man blir tvungen att lära sig på nytt att leva.Allt från att klara av att gå upp på morgonen till att klara av att vistas ute bland folk, klara av att göra ärenden, klara av att äta..mm mm I ett utbränt stadium vet inte kroppen vad vila är längre - allt i ens kropp rusar i 250 knyck. Och det är Inte trevligt!! Jag lovar dig!! Jag har levt med denna sjukdom i snart 10 månader och är fortfarande sjukskriven. Visst ser jag ljust på framtiden i dag, men med min erfarenhet ser och hör jag också hur andra närmar sig ''väggen''. Man kan också säga att kanske var det tur att Jag gick in i väggen istället för en hjärtinfarkt då jag e 40 år!!!
Ta hand om dig och var självisk, egoistisk och allt vad man kan vara för att må bra själv.
Kram fr din Katarina

MIN GODING

MIN GODING