tisdag 15 februari 2011

barnmorskebesök & 2:a föräldraträffen

Japp, idag har vi varit både hos barnmorskan & på andra föräldraträffen. Förra gången hos barnmorskan mätte vi magen och tog blodprover som vanligt, mitt järnvärde hade då sjunkit lite grann och hon tyckte jag skulle äta mer järnrik mat. Jag fick ta nya prover idag och det visade sig att järnvärdet hade sjunkit ännu mer, de menade på att det inte var så vanligt att börja äta järntabletter så långt in i graviditeten? Läkaren ville i alla fall träffa mig då jag har fått minskad aptit och lite illamående, så jag fick en tid redan i morgon. Så vi får väl se vad de kommer fram till.

SF måttet var förra gången 25 och idag 28 :)

Idag på andra föräldraträffen pratade vi förlossning och smärtlindrande, vi var där i 2 timmar! Känns riktigt bra nu och det var inte lika stelt som förra gången utan det kändes mycket mer avslappnande.

Ne nu ska jag lägga mig i soffan sen blir det sängen. Mycket mer än så orkar jag inte.
Ha en trevlig kväll!

Inga kommentarer:

MIN GODING

MIN GODING