onsdag 9 mars 2011

Onsdag

Jag var ledig i går tisdag och även idag onsdag. Det blev en skön sovmorgon och i morse pussade jag hejdå och karln åkte iväg till Norge för lite jobb. Efter frukosten åkte jag iväg till Emils moster som fixade burret på mig, så nu är jag nyklippt och ny färgad. Känns skönt att vara lite fräsch inför förlossningen. :)

I går var vi iväg till Volvo och kikade lite på bilar. Vi är super nöjda med våran V50 men den är lite lite för liten, så vi får se hur vi gör med den saken. Sen är det dax att koppla ur airbagen och det visade sig bli en kostnad upp mot 5000:- ... (?!) byta bil eller koppla ur airbagen det är frågan ? ;)

Jag är så sugen på att få flytta nu och få göra i ordning lillans rum, på tal om lillan så kommer det väl alltid att finnas saker man saknar eller vill ha.. men just nu :

Bebis saker vi saknar: Badbalja, bärsele och amningskudde. Behövs/använder man bärsele och amningskudde mycket? Amningsinlägg, blöjor, våtservetter, babyolja och lite småplock.

Snart dags för lite shopping igen alltså :)

3 kommentarer:

caroline - mamma till nellie & novalie sa...

jag följer gärna med och bebis shoppar :)

Anonym sa...

amningskudde är typ världens onödigaste påhitt! /toms alexsandra :)

Anonym sa...

håller med ang amningskudde. Hade en men använde den aldrig. Behöver man stöd är det bättre med armstödet på soffan/fotöljen eller bulla upp lite vanliga kuddar under. Man hittar sin egen grej. Köp ingen amningskudde!! saknar du en är det ju bara att köpa då isåfall. Dumat att köpa på sig för mycket... vilket man gärna gör. ;) angående selen tycker jag du kan vänta där med. Du kan ändå inte bära lill snutt i den från början. De är för små och orkar inte sitta i en sele. Märker du att hon är jätte klängig och vill vara med varje sekund hela tiden är det ju jätte bra att kunna bära och ändå ha armarna fria men kanske hon är en nöjd skit som finner sig i att ligga på golvet eller sitta i babysittern och kika på vad du gör och isåfall kanske ingen sele behövs. Åter igen... handla inte på dig för mycket. affärerna stänger ju inte efter hon komit ut. Allt går att handla i takt med att man saknar det.
Kram på dig Fiia.
Mvh Anna Johansson

MIN GODING

MIN GODING